سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخلوط زردچوبه و عسل

مخلوط زردچوبه و عسل

زردچوبه و لاغری,خواص زردچوبه و لاغری,زردچوبه لاغری,زردچوبه به انگلیسی,زردچوبه به انگلیسی,زردچوبه به زبان انگلیسی,ترجمه زردچوبه به انگلیسی,زردچوبه english,زردچوبه و موهای زائد,زردچوبه برای موهای زائد,زردچوبه برای پوست,زردچوبه برای پوست صورت,خواص زردچوبه برای پوست,فواید زردچوبه برای پوست,خاصیت زردچوبه برای پوست,زردچوبه پوست,ماسک زردچوبه برای پوست,فواید زردچوبه برای پوست صورت,ماسک زردچوبه برای پوست چرب,خواص ماسک زردچوبه برای پوست,زردچوبه خواص,خواص زردچوبه تازه,خواص زردچوبه برای پوست,خواص زردچوبه برای لاغری,خواص زردچوبه بر پوست,خواص زردچوبه برای کبد,خواص زردچوبه برای پوست,خواص زردچوبه برای صورت,خواص زردچوبه چیست,خواص زردچوبه و لاغری,زردچوبه و خواص آن,زردچوبه در بارداری,خوردن زردچوبه در بارداری,مصرف زردچوبه در بارداری,زردچوبه در دوران بارداری,زردچوبه بارداری,مصرف زردچوبه در دوران بارداری,خوردن زردچوبه در دوران بارداری,عوارض زردچوبه در بارداری,زردچوبه و عسل,ماسک زردچوبه و عسل,مخلوط زردچوبه و عسل,خواص زردچوبه و عسل,ترکیب زردچوبه و عسل,زردچوبه عسل

یکی از ادویه های پرخاصیت هر آشپزخانه ای زردچوبه است.

زردچوبه دارای خواص متعددی از جمله تمیز کردن کبد و کمک به درمان یرقان است و امروز در بازار دارویی کانادا و آمریکا به صورت کپسول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مخلوط یک قاشق غذاخوری زردچوبه و یک قاشق انیسون ( بادیان رومی یا رازیانه رومی ) و سرکه برای درمان یرقان بسیار مفید است، ضمن این که گرفتگی و انسداد صدا را رفع می‌ نماید.

زردچوبه،خواص زردچوبه,زردچوبه و لاغری

اگر دندان درد دارید، زردچوبه را بجوید تا درد را تسکین دهد. زردچوبه بهترین داروی ضد تورم می باشد.

برای خشک کردن زخم‌ها و رفع درد آنها می‌توان گرد خشک زردچوبه را روی آنها ریخت، زردچوبه بادشکن، تصفیه کننده خون، تب بر و انرژی زا می باشد.

از زردچوبه برای درمان کمر درد پشت درد و سینه درد، اسهال و اسهال خونی به صورت دم کرده نیز استفاده می‌شود.

زردچوبه،خواص زردچوبه,زردچوبه و لاغری

درمان رماتیسم و سل یکی دیگر از فواید زردچوبه است ضمن این که می‌توان برای درمان التهاب لثه، زردچوبه را دم کرده و آن را قرقره نمایید.

زردچوبه در هندوستان، چین و نقاط حاره‌ای زمین می‌روید. از کنار برگ‌های غلاف در ساقه، شاخه‌های کوچک و استوانه‌ای شکل ضخیمی خارج می‌شود که به صورت مورب در زمین فرو رفته و هر یک ایجاد ریشه می‌کند که به طور مداوم پایه‌های جدیدی به وجود می‌آورند.

زردچوبه،خواص زردچوبه,زردچوبه و لاغری

قسمت مورد استفاده این گیاه ساقه زیرزمینی آن است که پس از خارج کردن از زمین تمیز کرده و ریشه‌های آن را جدا می‌کنند و در آب جوش قرار می‌دهند و پس از تمیز کردن به مدت چند روز آن را خشک می‌ نمایند.

زردچوبه رنگ زرد یا خاکستری مایل به قهوه ای دارد، بوی آن معطر و طعم آن تلخ میباشد.

ترکیبات شیمیایی زردچوبه :

زردچوبه دارای اسانسی مرکب از اسیدهای والرینیک، کاپرلیک و فلاندون است و همچنین دارای سابی نین، سینئول، بورنئول و الکل تورمرول و ماده کورکومین بوده که رنگ زرد زردچوبه به علت همین ماده کورکومین است.

زردچوبه،خواص زردچوبه,زردچوبه و لاغری

مضرات استفاده از زردچوبه :

با تمام مزایای گفته شده باید اشاره کرد که زیاده روی در مصرف زردچوبه برای قلب مضر است اما اگر با لیمو ترش استفاده شود اثرات مضر آن خنثی می‌گردد.

زردچوبه هم به غذا رنگ زیبای می دهد و هم خاصیت فراوان دارد.

زردچوبه